סוגי שטיחים – איך לבחור שטיח נעים לבית?

נכון, לא כולם אוהבים שטיחים. יש אנשים שאוהבים רצפה חשופה. אבל לשטיח יש יתרונות גם בתחום עיצוב החלל – מעבר לאפשרות שלו להוסיף צבע שנותן ניגוד או השלמה לפריטים שמונחים עליו, הוא גם יכול לשמש כאמצעי לתיחום שטח והגדרתו.

החלל בו שטיח יכול לתרום הכי הרבה לעיצוב הוא הסלון הביתי. כאן אפשר לתחום באמצעותו את אזור הישיבה, לתת דגש או השלמה לצבעוניות של מערכת הישיבה ולקבוע אם הסלון יקרין שקט, רוגע ואחידות צבעונית או שיהיה עליז ובעל צבעוניות חזקה. אנחנו לא שופטים – טעם אישי הוא עניין של העדפות.

כאשר רוכשים שטיח חשוב לקחת בחשבון שני מדדים אשר יעזרו לכם לבחור נכון: צפיפות השטיח וטיבו של הסיב ממנו הוא עשוי. עניין הצפיפות דומה לרזולוציה של מסך – ככל שיש צפיפות גבוהה יותר, כך איכות השטיח עולה – תחשבו על ההשוואה בין מסך רגיל למסך HD ולמסך 4K. הצפיפות של השטיח נמדדת בקשרים למטר, כאשר צפיפות של 75,000 קשרים למטר נחשבת לרמה טובה מאד.

לגבי טיבו של סיב השטיח , זה תלוי בחומר ממנו אורגים את השטיח.

קיים מגוון רחב של סוגי שטיחים לסלון, הנובע לא רק מן הצבעים או המידות אלא גם בהקשר של החומרים השונים. החומרים נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: טבעיים וסינטטיים. בקבוצה הראשונה תמצאו חומרים כמו צמר, משי, חבל (תלוי ממה מורכבים הסיבים שלו) וגם כותנה. כפי שציינו, המשי יהיה היקר ביותר ואיכותו היא מהגבוהות שיש. שטיח צמר יהיה מאד עמיד, שטיח כותנה פחות. בשל הבדלי המחירים והעובדה שיש כיום רבים שמשנים את עיצוב החללים מדי כמה זמן, יותר אנשים רוכשים כיום שטיחים סינטטיים. הנה כמה סוגים נפוצים:

 

שטיח ויסקוזה

סיבי ויסקוזה הם הגירסה הסינטטית למשי. הם בעלי ברק ייחודי ויש בהם עדינות. שימוש בסיבי ויסקוזה מניב שטיח נעים למגע, אשר בצפיפות הנכונה יעניק תחושה של איכות מאד גבוהה.

 

שטיח פוליאסטר

זהו השטיח הסינטטי הנפוץ ביותר. ניתן למצוא אותו במגוון גדול מאד של אורכים, עוביים וצורות. בשטיחי פוליאסטר קיים טווח רחב של איכויות וכדאי לבדוק את הצפיפות של השטיח שאתם אוהבים וגם לנסות לבדוק אם הוא נעים למגע.

 

מה זה שטיח היטסט

הגענו לחלק המעניין באמת. רבים שואלים מה זה היטסט – ובכן מדובר במונח המגיע מאנגלית: Heat Set וזוהי טכניקה מעולם הטקסטיל בה עובר חומר כלשהו ממנו מייצרים את השטיח תהליך תרמי (חשיפה לחום) המיושם באחת משתי דרכים: יש היטסט בקיטור ויש היטסט יבש. הטכניקה ניתנת ליישום גם על חומרים טבעיים וגם על חומרים סינטטיים והיא מעניקה לחומר המטופל יציבות מימדית, חוזק מוגבר, עמידות גבוהה יותר ובמקרים רבים נפח גבוה יותר, דבר שמתאים במיוחד כאשר מדובר בשטיחים.  עכשיו כאשר תיכנסו לחנות שטיחים, תוכלו להפתיע את המוכר כאשר תסבירו לו מה זה היטסט. זכרו שניתן ליישם על כל חומר היטסט ולכן יתכנו שטיחי היטסט מסיבים טבעיים ולא רק מסינטטיים.

 

אמנם אמרנו ששטיח מתבקש בחלל הסלון הביתי, אך הוא יכול לשמש אותנו כאביזר נוי או נוחות בעוד חללים: כמובן שכל חדר מגורים, בין אם מדובר בחדר ילדים או בחדר שינה להורים, יכול להנות מיתרונותיו של שטיח. בחדר ילדים הוא יהיה מקום נפלא לשבת עליו, לשחק, אפשר אפילו ליצור פינת ישיבה על פופים שממוקמת על השטיח. בחדר השינה הוא יכול להיות לצידי המיטה, גם כפריט ליופי וגם נעים יותר לדרוך עליו כאשר קמים מן המיטה. ישנם גם, כמובן, שטיחונים לחדר הרחצה אשר מוסיפים רכות, צבעוניות ומונעים מאיתנו להחליק כאשר רגלינו רטובות. בבואנו לבחור שטיח לחדר רחצה חשוב מאד שיהיה עמיד בפני רטיבות, כך שמומלץ שיהיה סינטטי.

 

רוצים להכיר מקרוב את מבחר השטיחים שאנו משווקים ולצלול אל תוך עולם מלא באפשרויות? הקליקו כאן וגלו את המבחר העצום שלנו, כולו מורכב ממוצרים איכותיים ויפהפיים. חברת הום אנד פאשן מתמחה ביבוא ושיווק של מוצרי טקסטיל ועיצוב לבית, עם ותק של למעלה מעשור. אנחנו עובדים עם לקוחות מאד גדולים וגם מול המגזר הפרטי. אצלנו אין דבר כזה ״לקוח קטן״, רק ״לקוח מרוצה״.

תפריט נגישות

?צריכים עזרה