מדריך סוגי מצעים – סוגי כותנה, צפיפות ובדים – איך לבחור מצעים?

איזה תענוג בחורף להיכנס למיטה החמימה ולהתכרבל, אבל אם נשתמש באותם מצעים רכים בקיץ – מהר מאד נגלה שמה שהיה רך ומלטף בחורף, גורם לנו להזעה והרגשה לא נוחה בקיץ. זה מוזר, מכיוון שהקפדנו לרכוש מצעי כותנה משובחים. מדוע זה קורה? ובכן, יש כותנה ויש כותנה – אמנם על פניו כותנה היא צמח שמהווה את המקור לכל מוצרי הבד הללו, אבל תתפלאו לגלות שיש רמות שונות של כותנה, המשפיעות על מוצר הבד הסופי, כמו גם שיטות ייצור שונות המובילות לבדים שונים בתוך אותה משפחה גדולה שמתגוררת תחת המושג ״בד כותנה״. רוצים ללמוד עוד קצת ולקבל מידע שיסייע לכם לבחור את המצעים המתאימים ביותר עבורכם? המשיכו לקרוא.

בכל קיץ מתמלאים שדות הכותנה באותם עננים לבנים הנקטפים על מנת לייצר מהם את הבד האוורירי שרובנו מאד אוהבים ללבוש והמהווה מרכיב עיקרי בעולם הטקסטיל הביתי שלנו. איכות הכותנה נקבעת על פי אורך הסיבים שבה, כאשר בדרך כלל אלו הגדלות במצרים, הודו ובאוזבקיסטן נחשבות לאיכותיות ביותר. בעולם המערבי תמצאו סוגי כותנה המהווים תוצר של הנדסה גנטית, אלו נוצרו על מנת לשלב בין טיב המוצר לבין הפחתת הצורך בחומרי הדברה כימיים.

 

מה זה בד פרקל?

מדובר בשיטת האריגה הכי מוכרת, שתי וערב בזווית ישרה, בלי התחכמויות. אריגת פרקל מניבה בד נעים מאד למגע והוא גם בעל משקל קל כך שהוא אוורירי. אם אתם נמנים על אלו שסובלים מחום או הזעה בלילה, אריגת פרקל עשויה להתאים לכם מאד.

 

כותנה סרוקה

מדובר בכותנה העוברת סירוק לפני האריגה שלה לבד, וכתוצאה מכך מופרדים מתוכה הסיבים הקצרים (זוכרים – סיבים ארוכים יותר מניבים בד כותנה איכותי יותר) ומתקבל מוצר סופי בצורת בד איכותי במיוחד. מוצרים העשויים מבד זה יהיו עמידים יותר בכביסה מרובה ואף נוטים לשמור טוב יותר על הצביעה שלהם, כך שלא ידהו לאורך הזמן.

 

צפוף לכם?

אז כעת שאתם יודעים מהו פרקל בד כותנה נמדד באיכותו בעוד מרכיב – הצפיפות. מדובר במדד לבדיקת כמות החוטים הארוגים הנמצאים ביחידת שטח. באופן טבעי, ככל שהצפיפות גבוהה כך הבד חזק ואיכותי יותר וגם יתקמט פחות. אם ראיתם פעם על אריזת מצעים את הכיתוב ״מצעי סאטן צפיפות 300״ מדובר בבד כותנה בצפיפות איכותית מאד אשר נארג בזווית, ולא בצורה ישרה. בד הסאטן גם נארג באופן שונה מהרגיל בכך שכל חוט מושחל מעל שלושה או ארבעה חוטים, ולא מעל אחד. התוצאה מעניקה תחושה הדומה למשי והיא מתאפיינת בכך שצד אחד של הבד מבריק והשני מט. סאטן לא יגיע בצפיפות נמוכה מ-300. עוד סוג אריגה שמגיע בצפיפות של 300 ומעלה הוא בד ג׳אקרד שבו מקבלים מרקם תלת מימדי, בדומה לבד וופל, אך בצפיפות גבוהה יותר. כאשר מדובר במדד צפיפות חוטים מצעים שהינם בצפיפות נמוכה מ-180 פחות מומלצים.

 

כותנה מצרית

אנחנו רוצים להקדיש גם כמה שורות למושג הזה ולהסביר מדוע כותנה מצרית נחשבת לאיכותית כל כך, ומדוע היא עולה בדרך כלל יותר. מדובר בזן כותנה שגידולו מורכב יותר ודורש תנאים סביבתיים מאד מוקפדים – אפשר לומר שכותנה מצרית היא קצת מפונקת, לא רק מפנקת. מקורו של הזן, כמשתמע משמו, במצרים אך כיום מגדלים אותו במקומות נוספים בעולם. מצעים מכותנה מצרית יעניקו תמורה מצויינת בצורת עמידות גבוהה, רכות מופלאה וניראות המקרינה איכות. הם מאופיינים בהיותם נושמים ויעניקו תחושת אווריריות נהדרת. אפשר לומר שמצעי כותנה מצרית הם השקעה מצויינת.

 

ובכן, למדנו מהי כותנה פרקל מה זה סאטן ומהי אריגת ג׳אקרד, הכרנו סוגי אריגה שונים עבור בדים למצעים, הבנו שכאשר אנו באים לבחור מצעים הכי איכותיים יהיו מצעים צפיפות 300 ומעלה – באמת למדנו הרבה. רוצים להכיר סוגי מצעים ולבחור מתוכם את אלו המתאימים לכם? הקליקו כאן וגלו את המבחר העצום שלנו, כולו מורכב ממוצרים איכותיים ונעימים. חברת הום אנד פאשן מתמחה ביבוא ושיווק של מוצרי טקסטיל ועיצוב לבית, עם ותק של למעלה מעשור. אנחנו עובדים עם לקוחות מאד גדולים וגם מול המגזר הפרטי. אצלנו אין דבר כזה ״לקוח קטן״, רק ״לקוח מרוצה״.

תפריט נגישות

?צריכים עזרה